Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Vaskemaskiner

1. Kan jeg installere vaskemaskinen min med varmtvannstilkobling?
Vi anbefaler ikke å installere med varmtvannstilkobling. Inntaksventilene på produktene våre kan håndtere vann på opptil 65 grader, men vaskeprogrammene bruker ikke varmtvann hele tiden. Kontinuerlig bruk av varmtvann kan gi et dårlig vaskeresultat. Videre er de front- og toppmatede produktene våre spesifikt designet for å bli installert med kaldtvannstilkobling.

2. Hvorfor finner jeg ikke vaskemaskinen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Hvor gammel er vaskemaskinen min?
Du kan finne ut hvor gammel vaskemaskinen din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

4. Det dukket opp en feilkode på vaskemaskinen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

5. Hva betyr symbolene på vaskemaskinen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

6. Hvorfor lukter det vondt av vaskemaskinen min?
Dette kan forårsakes av flere problemer. Er det for eksempel en vond lukt, eller lukter det brent av produktet? Les mer om mulige årsaker og hvordan du kan løse det potensielle problemet i Feilsøking.

7. Vaskemaskinen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av vaskemaskinen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

8. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for vaskemaskinen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Tørketromler

1. Hvorfor finner jeg ikke tørketrommelen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

2. Hvor gammel er tørketrommelen min?
Du kan finne ut hvor gammel tørketrommelen din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

3. Det dukket opp en feilkode på tørketrommelen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på tørketrommelen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Tørketrommelen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av tørketrommelen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

6. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for tørketrommelen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Stekeovner

1. Hvordan rengjør jeg ovnen min?
Aluminium kan rengjøres med vanlig såpevann. Du kan rengjøre rustfritt stål med spesialmiddelet vårt, som er tilgjengelig i nettbutikken vår.

2. Hvorfor finner jeg ikke ovnen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Hvor gammel er ovnen min?
Du kan finne ut hvor gammel ovnen din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

4. En feilkode på ovnen min dukket opp. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

5. Hva betyr symbolene på ovnen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

6. Ovnen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av ovnen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

7. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for ovnen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Platetopper

1. Hvordan kobler jeg elektrisk, keramisk eller induksjonstopp til strømnettet?
Tilkobling av platetoppen skal foretas med 2 x 230 V (tofaset) av en kvalifisert elektriker.

2. Hvor er gasslangekoblingen på platetoppen min?
Gasslangekoblingen er på baksiden til høyre.

3. Hvordan rengjør jeg platetoppen min?
Vi anbefaler at du bruker rengjøringsprodukter til keramiske topper som du kan kjøpe i nettbutikken vår. Først bruker du en platetoppskraper og deretter rengjøringsmiddel for keramiske topper.

4. Hvorfor finner jeg ikke platetoppen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

5. Hvor gammel er platetoppen min?
Du kan finne ut hvor gammel platetoppen din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

6. Det dukket opp en feilkode på platetoppen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

7. Hva betyr symbolene på platetoppen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

8. Platetoppen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av platetoppen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

9. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for platetoppen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Kjøleskap og frysere

1. Kjøleskapet / fryseren lukter. Hvordan fjerner jeg lukten?
Electrolux selger spesielle luktfjernere som er designet for kjøleskapet / fryseren din. Ta en titt på nettbutikken våre for mer informasjon om disse luktfjernerne. Du kan også kjøpe dem på nett her.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøleskapet / fryseren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Hvor gammelt er kjøleskapet / fryseren min?
Du kan finne ut hvor gammelt kjøleskapet / fryseren din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

4. Det dukket opp en feilkode på kjøleskapet / fryseren min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilseøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

5. Hva betyr symbolene på kjøleskapet / fryseren min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

6. Kjøleskapet / fryseren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøleskapet / fryseren?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

7. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøleskapet / fryseren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Ventilatorer

1. Hvordan rengjør jeg filtrene i kjøkkenventilatoren min?
Filtrene kan rengjøres i oppvaskmaskinen eller for hånd. Skyll dem godt og tørk før du plasserer dem tilbake i kjøkkenventilatoren. Merk at filtrene kan bli hvite hvis du vasker dem i oppvaskmaskinen.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøkkenventilatoren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Hvor gammel er kjøkkenventilatoren min?
Du kan finne ut hvor gammel kjøkkenventilatoren din er ved å se på serienummeret på etiketten. Det første nummeret indikerer år og det andre og tredje indikerer produksjonsuke. For eksempel, 13500016: uke 35 i 2011.

4. Kjøkkenventilatoren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøkkenventilatoren?
Vi sender gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

5. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøkkenventilatoren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer