Problem:
- SenseBoil®-funksjonen virker ikke
- Kan ikke aktivere SenseBoil®-funksjonen
- Hvordan bruke SenseBoil®-funksjonen?
Gjelder:
- induksjonstopper med SenseBoil®-funksjon
Løsning:
1. Velg en kokesone innen 5 sekunder etter at du har aktivert SenseBoil®-funksjonen.
Se den fulle beskrivelsen i brukerhåndboken som følger med apparatet ditt. Du kan laste ned brukerhåndboken her.
2. Avslutt dine foregående kokeaktiviteter og velg en ledig kokesone fri for restvarme.
Hvis alle kokesonene er i bruk allerede, eller det er noe restvarme igjen i alle, høres et signal i platetoppen, SenseBoil®-indikatorene blinker og funksjonen starter ikke.
3. Sjekk om du brukte riktig mengde vann og/eller poteter samt riktig type poteter for at funksjonen skal fungere.
- Påse at totalvekten for vann og poteter ikke overstiger 5 kg.
- Bruk bare kaldt vann fra springen og hele, uskrelte, mellomstore poteter.
- Se den fulle beskrivelsen i brukerhåndboken eller hurtigguiden som følger med apparatet ditt.
4. Kontroller og endre strømbegrensningsinnstillingene for platetoppen.
Se den fulle beskrivelsen i brukerhåndboken som følger med apparatet ditt.
Forsiktig: Påse at valgt strømstyrke stemmer overens med sikringen for angjeldende kurs.
5. Kontroller om kokeredskapen du valgte passer for SenseBoil® ved å overvåke den første matlagingen.
- Funksjonen fungerer best for koking av vann og tilberedning av poteter. Se den fulle beskrivelsen i brukerhåndboken som følger med apparatet ditt. Funksjonen virker ikke med kokekar i støpejern eller med teflonpanner, for eksempel med keramisk belegg.
- Emaljerte stålkjeler anbefales for å oppnå best resultat når du koker poteter.
- Ulike kokekar kan frembringe ulike resultater. Sjekk ulike kokekartyper eller -størrelse på den valgte sonen eller sjekk dem på andre soner.
6. Påse at overflaten på platetoppen er tørr. Bruk utelukkende kokeredskap med tørr og ren underside.
7. Unngå å generere eksterne vibrasjoner (f.eks. ved å bruke en blender eller plassere en mobiltelefon ved siden av apparatet) mens funksjonen kjører.
8. Kontakt et autorisert servicesenter.
Hvis forslagene over ikke løser problemet, anbefaler vi å anmode om et besøk av en servicetekniker.